Paggena:Teatro - Aniello Costagliola.djvu/155

'A Wikisource.
Chesta paggena nun è stata leggiuta.
ATTO PRIMO


SCENA PRIMA.


Michele, Ninuccio, Fantasia, Cenzeniello.
Poi, Sciurillo.


Quando si leva il sipario, Michele e Ninuccio, seduti verso il davanti, ridono sonoramente alle ultime amenità di Fantasia. Il quale, curvo e umile nella sua strucita veste monacale, spalluccia e sorride, come un idiota felice.
Presso il letto,
Cenzeniello è intento ad attaccare su la punta di una canna una banderuola di carta colorata. Ha cu per gli abiti fiocchi di carta variopinta, sul capo un elmo di cartone, e sul petto, pendente dal collo e attaccata alle punte di un lacciuolo, una trombetta di stagno.}}

Michele (ride di mala voglia). — Ah ah ah ah!
Ninuccio (ridendo fragorosamente:) — Ah ah ah ah! Ce vo' nu stòmmeco! (A Fantasia:) Perdiste 'a pullanca, e doppo nove mise aviste 'a vòccola e 'o pulicino!
Michele. — Ce guadagnaie 'o pulicino, zi' monaco!
Fantasia. — E 'n capo a tre mise perdette 'o pulicino e 'a voccola; e nun ll'aggio asciate cchiù. (A Ninuccio:) Tu ride, Cantalù? E ride, pe ciente anne! (Prudente, accennando dell'occhio al ragazzo:) Ce stanno 'e ccarte ianche nnanze. Nun te pozzo rispònnere. E rido pur io! (Ride, d'un riso breve, e melenso, beatamente). Ah ah! (D'un tratto, assumendo un'aria grave e pensosa:) Ma tu si' guaglione ancora. Io te pozzo essere pate. E 'a femmena 'a canosco 'a vinte anne primma 'e te. (Si gratta l'occipite, come a scacciare un ricordo lugubre).

COSTAGLIOLA - Teatro

xx