Paggena:Povera mamma.djvu/11

'A Wikisource.
Chesta paggena nun è stata leggiuta.
— 9 —


SCENA V.

Alb. (rivolgendosi a Petruccio) Petrù, tu ni paragone a Giuvanne nun baie niente! ma proprio niente!! (si alza).

Pet. Siente! in avesse ditto n* ommo, che tenesse cchiù sentimeli te ’e ine, la cosa sarre bbe alquanto reraniediabele, ma quanno se tratta ca chi in’ ha latta st’ osservazione è l’urdemo ’e ll’uommene... allora la cosa muta aspetto!!

Alb. Tu si na carogna, (con rabbia).

Gio. (che in questo mentre avrà inteso nominare il suo nome da Alberto, rimane meravigliato e con/’uso, e si mette ad origliare vicino alla serratura, la sorella che avrà intuito qualche cosa è rimasta anch*essa pietrificala sotto la porta) Parlene ’e inè... e nce sta uno che me difende (aprendo istantaneamente la jnjrta esce fuori, respingendo la sorella che vorrebbe trattenerlo, e mentre Petruccio ed Albe)’to hanno cacciato i coltelli e si son posti in guardia, pregati dal terzo di non azzuffarsi, in quest’istante esce Giovanni.essi istantaneamente si fermano e rimangono attoniti; un momento di silenzio. Me pare che ’a dint* a casa mia avesse ntiso ’o uomme mio? (segue il silenzio) parlate, cheró nun rispunnite? —Nun credo che ve mettire appaura (movimento repulsivo di Petruccio) e po’—io stongo maneche ’e ncauimise e vuie tenite ’e curtielle minano?!

Nan. (che sta dietro alle spalle di Giovanni con un volto di strano terrore) Giuvà, falle pe 1’ anema ’e pateto, iainmoncenne dinto.

Gio. (come se non avesse intesa la sorella). E che ré, site rimaste mute?

Pet. (ripigliandosi, con temerarietà, quasi facendo uno sforzo a sé stesso). Ecco qua—io riceva ad Alberto, ca vuie ve ne site iute troppo ’e illuminerà! (piegando il coltello e mettendoselo in saccoccia — lo stesso fa pure Alberto) e che nce putesse sta quacch’ornino cchiù meritevole ’e vuie — A chesto Alberto s’ é risentito e m’ ha ritto ca io nun ghie ve niente, e nce steveme pecchesto tiranno a curtiello!

Gio. (rivolgendosi ad Alberto) Albè, grazie! (poi a Petruccio). Riguardo a uommene cchiù meritevole ’e