Paggena:So muorto e m'hanno fatto tornà a nascere.djvu/8

'A Wikisource.
Chesta paggena è stata leggiuta.
—8—
Ter. Seconna addimmanna. Doppo fatto l'ammore, na figliola se po mmaretà?
Col. Certamente, anze s'ha da mmaretà, dicette D. Matteo lo Paglietta, che chesta è la remessione della femmena, e na femmena che non se mmarita, tradesce la sua ingombenzia sulla terra.
Mar. E de cchiù, è lo cielo che lo pretenne. Senza lo matrimonio lo munno fenisciarria, e nuje aute femmene pe non fà succedere sto guaje e allontanà ntutto e pe tutto la fine de chisto nc'avimmo de fa mamma de famiglie e fa crescere la popolazione.
Ter. Terza addimmanna. Na povera figliola, che se trova pe combinazione a fà l'ammore co duje giovinotte, e non se sape ancora risolvere a quà de li duje ha da seguità proprio a da udienzia, e qua de li duje mannà a lo storno, comme ha da fà pe venirne a capo.
Col. Chesta mo è l'addimmanna la cchiù ntroppecosa; Ma mo ce vo tutta la sapienzia toja, pe da no conziglio a sta poverella...
Mar. Lo conziglio, seguenno de massema de lo cielo, è lo cchiù facele de tutte. Non ha da licenzià nisciuno de li duje.
Col. Chisto è isso.
Ter. No!...
Mar. No; ma mmece ha da seguità a darle audienza a tutte duje, tenenno sempe a costa propria co belle manere e tennerezze, fino a lo momente uno de li duje se spiccia cchiù priesto e vene a na conchiusione, e quanno chesto succede, co la bella maniera se dice a chill'auto, amico ve potite retirà, non facite cchiù pe me?...
Ter. Ne Mà, e chesto pure?...