Paggena:So muorto e m'hanno fatto tornà a nascere.djvu/30

'A Wikisource.
Chesta paggena è stata leggiuta.

— 36 —

facette no figlio, ma, la povera mogliera crepaje nfiglianza. Lo piccerillo suje allattato de nascuosto, e fatto strappatiello co tutta la segretezza possibile fuje affidato a me, che lo avesse tenuto comme a no figlio mio, passànnome na guappa mesata, e consegnandome tutte li documente de la nasceta soja, e tutto chesto, sempe pe non fà sapè niente a lo Varone podagruso.
Mar. E sto piccerillo addonca?
Col. È Petruccio a chello che sento.
Luc. Justo accossì. Ma lo fatto sta che lo podagruso, co tutta la podagra, non le persuadeva de lassà sto munno, e se n'arricordaje de morì tre anne fà, quanno lo figlio puro isso aveva fatto li capille bianche; mentre succedette chesto, e quanno lo compagno mio s'apparecchiava a pigliarese dinto a la casa lo figlio, venette a Napoli, la sera pe se devià volette j a S. Carlo, llà mmiezo a lo corpo de ballo, vedette na faccella, che le facette vutà la capo, smicciaje na vitella, che l'appicciaie lo sangue, e comme a ligno stagionato subbeto facette fuoco senza fummo, o sia, senza perdeta de tiempo e s'appresentaje in casa de la ballerina; llà trovaje torreno tuosto pecchesto ntanto, avette da venì...
Mar. A lo matrimonio, co l'ajuto de lo cielo.
Luc. Justo accossì; ma co l'aiuto de lo cielo non sulo se avette da sposà la mogliera, ma s'avette da mettere dinto a la casa na sora cchiù piccerella e la gnora rispettiva.
Col. Buono! l'accompagnamento sempe è necessario.
Luc. E de cchiù, ll'urdema condizione non la