Paggena:Pulcinella - Dramma in un atto.djvu/17

'A Wikisource.
Vai alla navigazione Vai alla ricerca
Chesta paggena è stata leggiuta.
15
ATTO UNICO


mino s’ha dda addurmì… Jatevenne! (Ad Aniello) Aniè, accumpagnele tu… Puortatille cu ttico!…

Rachele — (Frattanto induce Giacomino a ricoricarsi. Il piccino si accoccola sotto le lenzuola) Mammà toia te sta vicino…

Aniello — (Fa cenno ai bambini di andare con lui. Carezza i più piccoli. — Ai più grandi): Jammuncenne… Jammo!… (I piccini riluttanti si inducono ad andare via, lentamente).
Incomincia ad imbrunire. Qualche lume s’accende in lontananza. — Dalla vetrata, a poco a poco, si scorge Napoli che prende il suo gaio aspetto scintillante serale. — Giunge chiara e precisa, nel silenzio che regna nella stanza, la voce di una giovane donna che canta:

Duorme Carmè…
’O cchiù bello d’ ’a vita è ’o durmì…

Aniello — (Ha intanto accompagnato i bimbi, che attraversano la terrazza e vanno via. Sta per richiudere l’uscio, quando sopraggiunge Chiarina)

Chiarina — (Entrando) Onn’Aniè, sta ccà ’onna Rosa?

Aniello — (Le fa segno di parlare piano) Sì… e che vuò?

Chiarina — Dicitele ca scennesse subbeto… ca è venuta ’a nepota vosta co marito… Che ssaccio… hanno fatto n’ata putecarella… se vonno spartere… Io so’ subbeto curruta ccà, pecchè sulo vuie ’e putite fa fa’ pace…

Aniello — Aspè… (Fa qualche passo nella stanza). Rosa… Rò… (Le fa segno di venire a lui.)

Rosa — Che vuò? (Si volge e vede Chiarina) Ch’è succieso?

Aniello — Ch’èva succedere? Chillu bellu mobbile ’e Giuvanne s’è appiccecato cu nepoteta Ntunetta n’ata vota… e stanno addù nuie… Che ssaccio… diceno ca se vonno spartere… (Le è ora vicino e cerca di condurla via. Rosa, invece, si volge a Rachele e fa scena con lei, parlandole. Chiarina cerca a sua volta, di indurla ad accorrere presso i nipoti che si sono