Paggena:Lo cunto de li cunte - Tomo II.djvu/22

'A Wikisource.
Chesta paggena è stata leggiuta.
18
Trattenimiento II.

da iodece nteressato, da femmena gelosa, da ommo de craje, da esca de corte, da ommo sbano, e ffemmena varvuta, da sciumme cojete, da cemmenere fomose, da male vecine, da figliulo pecciuso, e da ommo ’nvediuso.

Sforzateve finalmente de sapere ca chi have arte, ha part,e e chillo campa drinto a no Vosco, che ha sale ’n cocozza, e ha puosto la mola de lo sinno, e mutato le pprimme arecchie: ch’a buon cavallo no le manca sella.

Mill’autre cose io v’averria da dicere, ma commenza a benireme lo campissio de la morte, e mme manca lo sciato. Cossì decenno appena appe forza d’auzare la mmano a benedirele, che calate le vele de la vita, trasette a lo Puorto de tutte li guaje de sto munno. Partuto che fu lo Patre, Marcuccio, che se scorpette le pparole soje ’n miezo lo core, se deze a stodiare a la scola, a ghire pe le scademmie, a ffare accepe cappiello co li studiante, a trascorrere de cose vertolose; tanto, che ’n quatto pizzeche se fece lo primmo letterummeco de chillo Pajese; ma perchè la Pezzentaria è na zecca fresa de la vertute, e dall’ommo sedunto dell’uoglio de Minerva nne sciulia l’acqua de la bona Fortuna, steva sto pover’ommo sempre spresato, sempre asciutto, sempre limpia core, e cruda voglia, e se trovava lo cchiù de le bote sazio de votare tieste, e goliuso de leccare tielle; stracco de studiare conziglie, e pezzente d’ajuto, facenno fatica sopra l’indigeste, e trovannose sempre dejuno. Dall’autra parte Parmiero datose a vivere a la carlona, ed a la spertecata, da na parte joquava, da n’autra tavernejava, crescennose luongo luongo, senza nulla bertù de lo