Paggena:Lo cunto de li cunte - Tomo I.djvu/258

'A Wikisource.
Chesta paggena nun è stata leggiuta.
258
Trattenimiento I.

CANNETELLA

TRATTENEMIENTO I.

DE LA IORNATA TERZA

Cannetella non trova marito che le dia a l’omore, ma lo peccato suio la fa ’ncappare ’n mano a n’uerco che le da mala vita; ma da no chiavettiero vassallo de lo patre è liberata.

È mala cosa, signure, a cercare meglio pane che de grano, perché se vene a termene de desiderare chello che s’è iettato, devenno la perzona contentarese de l’onesto, che chi tutto vole tutto perde e chi cammina ’ncoppa a le cimme de l’arvole ha tanta pazzia ’ncoppa la chiricoccola quanto pericolo sotta le carcagne, comme se vedde a na figlia de re, che sarrà materia de lo cunto che v’aggio a dicere.

Era na vota lo re de Bello Puoio, c’aveva chiù desiderio de fare razza che non hanno le portarobbe che se facciano assequie pe racogliere cera. Tanto che fece vuto a la dea Scerenga, che le facesse fare na figlia, ca le voleva mettere nomme Cannetella, pe memoria ca s’era straformata ’n canna e tanto pregaie e strapregaie, che, recevenno la grazia, avuta da Renzolla la mogliere na bella squacquara, le mese lo nomme c’aveva ’mprommisso.

La quale cresciuta a parme e, fatto quanto a na per-