Paggena:Lo cunto de li cunte - Tomo I.djvu/233

'A Wikisource.
Chesta paggena nun è stata leggiuta.
233
Jornata II.

LO CATENACCIO



Trattenemiento nono de la Jornata seconna.


Lucia va ped acqua a na fontana, e trova no schiavo, che la mette a no bellissimo palazzo, dove è trattata da regina. Ma, da le sore midiose consigliata a vedere co chi dormesse la notte, trovatolo no bello giovene, ne perde la grazia, ed è cacciata. Ma, dapò essere juta sperta e demerta, grossa prena, na maniata d’anne, arriva ncasa de lo nammorato; dove, fatto no figlio mascolo, dapò varie socciesse, fatto pace, le deventa mogliere.

Moppe a gran compassione lo core de tutte le desgrazie passate da la poverella de Lisa, e chiù de quatto fecero l’uocchie russe co le lagreme mponta, che non è cosa, che chiù tetelleca la piatate, quanto lo vedere chi patisce nnozentemente. Ma, toccanno a Ciommetella de votare sto filatorio, cossì decette.

Li consiglie de la midia sempre foro patre de le desgrazie, perchè, sotto la mascara de lo bene, chiudono la facce de le ruine, e la perzona, che se vede la mano a li capille de la fortuna, deve magenarese d’avere a tutt’ore ciento, che le mettono le fonecelle tirate nanze li piede, pe farelo tommoliare; comme soccesse a na povera figliola, che pe lo male consiglio de le sore, cadette da coppa la scala de la fe-