Paggena:La Divina Commedia Napoletano Domenico Jaccarino-Nfierno.djvu/3

'A Wikisource.
Chesta paggena è stata leggiuta du' vote e mo è fernuta.


VITA DE DANTE


SPALEFECATA A LO POPOLO






Da na famiglia nobbela de Romma, a nomme Frangipane, nascettero Sant'Ambrosio, ed Eliseo, che doppo la ristaurazione di Sciorenza fatta da Carlo Magno, venette dinto a sta cetà e alloggiaie vicino a Donati e a Pazzi che erano doie nobbelisseme famiglie sciorentine: chille che venettero apprieso a sti Frangipane e de la stessa razza se cagnaieno sto nomme e se mettettero chillo d'Eliseo. Nfra de chiste nce fuie no cierto Cacciaguida, ch'avette pe mogliera na signora de Ferrara chiammata Aldighiere, da la quale n'avette no figlio, e nce mettette lo nomme de Aldighiere.
Da chisto nascette Dante, a lo 1265 a Sciorenza, e fuie vattiato co lo nomme de Durante, che pò p'abbrevià la parola fuie ditto Dante.
Nfì da quanno Dante era guaglione ammostava de sapè fà gran cose, e teneva no talento tanto straordinario, che faceva maraviglia a tutte chille che lo canoscevano. Arrivato a la gioventù se nnammoraie de na figliola chiammata Biatrice, la quale era figlia de no cierto Folco Portinari; la quale Biatrice se ne morette a li 9 giugno 1290, senza che Dante se l'avesse potuta sposà, anze nce screvette paricchie belle canzune, e la mettette dinto a lo libbro suio, e n'avette