Paggena:Altavilla - Core cattive e core liberale commedia.djvu/24

'A Wikisource.
Chesta paggena nun è stata leggiuta.
— 24 —

Pas. Non capisce?... là non se nce mette cchiù ppede: nc’ è capisciuto?

Tot. Ah I Uà non se ce pò mettere cchiù ppede? è ccosa de poco momento: mo io non metto cchiù ppede lìà ncoppa, e cchella che sta Uà ncoppa mettarrà pede ccà abbjscio.

Pat. Chi sta- Uà ncoppa?

Tot. Carmenella mia.

Èùn- Carmenella 1 Carmenella è mia nipote... capite? voi non ci avete nessun dritto.

Tot. Vostra nipote sissignore, ma quase mogliera mia, perchè nce tenco parola data co la volontà vosta.

S’tn La volontà mia mo non c’ è cchiù: io ntenneva darla ad un uomo intero, ad un soggetto di coraggio, ad un essere che metteva soggezione pure a li pprete, come site stato (ino al giorno di jeri in qua.

Pas. Dal giorno di jeri in quacquarà, oggi st’ommo de coraggio ha posto il musso nel solito veveraggio, ed è diventato un soggetto del mese di Maggio, per cui andate o vi faremo fare un brutto viaggio.

Tot. Chili’apparato de jere me renneva n’ommo redicolo Sbafante e cchiacchiarone; sto vestito semprice e sciuoveto fa capi lo stato d’eguaglianza, e v’attesta che ocà nc’è no core tutto a lo ccontrario de chillo de jere: ajere nce steva stizza, veleno, fummo, e superbia, ogge nc’è ammore, affeccliienzia, sincerità e (fermezza.

Sim. SI? sta molto bene: sto core de mo non fa cchiù pe la casa mia, uscite fuori da questo cortile perchè non ci avete più che pretendere.

Tot. Ho molto che pretendere, nce sta no muorzo de mogliera.

Pas. Mogliera! nu fora bannera non fa per la nostra salerà... fuori.

Tot. Mo, facite scennere chella che sta Uà ncoppa.

Pas. Chella che sta Uà ncoppa, ha dda 1 cchiù ncoppa, e g’ ha dda piglià chi non tene ncuorpo la stoppa; capite signor mio asso di coppa?

Zlj. Tu con parla, tu statte a lo luoco tujo e ba era-