Paggena:La Divina Commedia Napoletano Domenico Jaccarino-Nfierno.djvu/10

'A Wikisource.
Chesta paggena è stata leggiuta du' vote e mo è fernuta.

— 12 —

pecchè Sant'Avostino dichiaraie che è la via de la penitenzia la via che passa pe lo Nfierno, lo Priatorio, e lo Paraviso, portanno da lo monte a le pporte de la cetà de Dio.
Lo viaggio de Dante tenette n'ascenzione che duraie tre ore nfino a lo Trono de Dio, co l'accompagnamiento de San Bennardo, e se trovaie a li piede de la Biata Vergene a la fine de la primma vegilia de lo iuorno 11, secunno lo rilorgio de Gierusalemme, e quanno feneva lo iuorno 10 apprile lo rilorgio de Sciorenza, potette sentì la voce de l'Angelo Rabiele lo quale allebrecava 'n Cielo a la Mamma Maria, le pparole: Ave, Maria, gratia plena, co le quale era dinto a chillo momento salutata da li devote suoie de lo popolo taliano quanno asceva lo iuorno de Pasca de lo primmo anno santo. Che cosa è lo Nfierno de Dante?
Lo Nfierno de Dante non è autro che lo ritratto de lo Nfierno de chisto munno quanno l'abbitante suoie vanno contro a le llegge de lo Stato, accideno, arrobbano, scannano, tradisceno, e chisto è Nfierno; lo Priatorio è lo ritratto de na Monarchia iusta, pecchè è veramente Monarchia Cattoleca.
Dante dinto a lo Nfierno vò accoietà ll'ire de li popole, predecanno la Pace; dinto a lo Priatorio vò portà sti popole a la dipennenzia de le llegge de Dio e de la terra, predecanno le Birtù e la moralità; dinto a lo Paraviso li vò portà a la dipennenzia assoluta de Dio, predecanno la Fede.
Addonca Pace, Fede e Birtù songo le tre parole nfaccia a le quale s'è spicchiato Dante, e chi vo avè Pace, chi vo avè Fede, chi vo avè Virtù, à da studià chello che isso à scritto pe lo triunfo de la Religione Cattoleca nosta, ch'è la chiù bella e la cchiù cara de tutte le Religiune de lo munno.