Paggena:La Divina Commedia Napoletano Domenico Jaccarino-Nfierno.djvu/4

'A Wikisource.
Chesta paggena è stata leggiuta du' vote e mo è fernuta.
— 6 —

tale e tanto dispiacere de la morta soia, che chiagneva iuorno e notte pe lo dolore.
Non se pò dicere quanto e comme a Dante nce piaceva de studià, speciarmente pe la poesia nce ieva pazzo, avenno pe Masto de Scola suio a no cierto Brnnetto Latini, ommo assaje addotto, ma ruzzo. Studiaje pure le mmatemateche, la filosofia fiseca e morale, e se dilettaje pure de museca. Chello che cchiù v'à da fa maraviglià si è che Dante fuje pure guappo sordato, e mmiezo a la battaglia de Campaldino facette annore a isso stesso e a la patria, tanto commattette co coraggio e valore.
Se pigliaje pe mogliera a na cierta Gemma de la famiglia Donati, la quale fuje tanto contraria a li costume suoje, che doppo averne avute duje figlie, ne l'avette da mannà n'autra vota a la casa soia.
Mmiezo a li govierne de lo stato fuie assaie sincero, e a l'aità de 35 anne fuie annommenato Priore [1].
Ma pe ntramente Dante aspettava bene pe lo bene fatto a lo paese suio, n'avette male, pecchè avette la condanna de l'asilio.
Allora li Guerfe [2] stevano spartute nfra Janche e Nire [3] e volenno Dante mettere pace e concordia
___________

  1. Non ve credite mo che sto Priore fosse stato comm'a Napole è no Priore de Congrazione, gnernò; allora lo Priore era uno de li Cape de la Reprubbreca de Sciorenza.
  2. Li Guerfe e li Ghibelline erano duie partite de lo popolo de Sciorenza. Li Guerfe jevano appriesso a lo Papa, a li Muonace e a li Prievete. Li Ghibelline la penzavano a lo contrario e se mettettero da la parte de lo governo de la reprubbeca. Nzomma li Guerfe erano riazzionarie, e li Ghibelline erano libberale, e lo stesso Dante fuje isso stesso Ghibellino, e pecchesto fuje asiliato.
  3. Nfra le primarie famiglie de Pistoja nce ne steva una chiammata Cancellieri. Succedette no juorno che